Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Öreg fagerendás födémlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-09-02
10:35:40
Előzmény: robert #17267#17274
"Szerinted a tetőtéri szerkezetbe beépített faanyagokat 5 évente kibontják és újra mentesítik?"
Naná, hogy nem! Pont ezért írtam! Ha már nem hat a gombairtó és mégsem bontják ki és nincs gond a gombásodással, akkor ez azt jelenti, hogy nincs szükség gombamentesítésre, szerintem...
2011-09-02
09:37:10
Előzmény: newgis #17266#17267
newgis,

Ha folytonosan ki tudod alakítani a párazárat a gipszkarton fölött, akkor az is jó.

Az üveggyapot tömörödik, összeesik mert nincs tartása. Kőzetgyapotból is legalább a Multirock sűrűségű kell.


Szerinted a tetőtéri szerkezetbe beépített faanyagokat 5 évente kibontják és újra mentesítik?

2011-09-02
09:33:26
Előzmény: robert #17264#17266
Gombamentesítés: úgy tudom, ez csak pár évig oldja meg a problémát. Ha most lekezelem, ellesz a fa 4-5 évig, de aztán nem tudom lekezelni. Magyarul egy kezeléssel 5 évet nyertem, de a födémet nemcsak 5 évre szeretném biztonságban tudni. Csak oda szeretnék kilyukadni, hogy ez sem akadályozza meg örökre a gombákat, max elodázza őket.

Párazáró réteg: mivel álmennyezet lesz mindenhol, járható-e, hogy a párazárót a gipszkartonra tesszük és nem a padlástérben a gerendákra az üveggyapot alá? Megvédi-e ez eléggé a gipszkartont? Mert akkor ez védené a fát is a nedvességtől, gombaveszélytől?


Miért fontos, hogy kőzetgyapot legyen és ne üveggyapot?
2011-09-02
09:15:55
Előzmény: newgis #17261#17264
newgis,

Gombamentesítést ajánlott elvégezni

"... ha 60 éves gerendák megvoltak "gond nélkül", akkor most a párazáró+üveggyapot között csak nem kezdenek el gombásodni. De ha hibás a logikám, akkor homályosíts fel!..."

Hibás a logikád. 60 évig jól szellőzött a padlás. Épp most akarod lezárni.




Rétegrend:
párazéró fólia
üveggyapot helyett kőzetgyapot
teljesen páraáteresztő porfogó ( pl geotextil vagy hullámpapír)
deszkázat rikásan sok réssel (nem OSB lapok)

A cserép alá sárga hálóerősített fólia ok DE kiszellőztetve alu-felül.
2011-09-02
09:00:08
Előzmény: sándor #17260#17262
"""
A 80-as években építkeztünk az 1700-as évekből származó bontott anyagból.
Igazi érett faanyag, több éves víz alatti "telítéssel".
A vegyszeres védelmet mégis elvégeztem, bár egy tapasztalt öreg szaki szerint, csak az éretlen (alkalmatlan) faanyagot kell bevédeni.
Hogy hatásos e még a vegyszer nem tudom, de a kezelés még nyomokban látható. Rovarok, gombák sehol. Igaz, a padlás átszellőzése, a feljutó pára kivezetése megoldott.
Szerintem jó kiszellőzés mellett nem indulhat be gombásodás 4-5 év múlva sem.
"""

Köszönöm Sándor a megerősítést, szinte biztos, hogy lejön a salak! Egyrészt érvágás a korábbi tervekhez képest (munka+költségek), másrészt örülök, hogy még időben megtaláltam ezt a fórumot és titeket. :)
2011-09-02
08:58:18
Előzmény: robert #12734#17261
"1. Gombamentesítést a faszerkezeten elvégezni"

Ezt mindenképpen javaslod, vagy csak akkor, ha hasonló nyoma van a gombáknak, mint a képen?

Nyilván olcsóbb a megelőzés, mint a kárelhárítás, de ha 60 éves gerendák megvoltak "gond nélkül", akkor most a párazáró+üveggyapot között csak nem kezdenek el gombásodni. De ha hibás a logikám, akkor homályosíts fel! :)





2011-09-02
08:39:37
Előzmény: robert #17257#17258
Ok, megnézem, ha salak, akkor jön le, nem tesztelem magamon. Kösz az infókat!

Más kapcsolódó kérdés: a szigetelés ugye így alakul lentről fel: párafékező fólia, üveggyapot, páraáteresztő fólia, vagy hullámpapír, ahogy írtad, majd erre deszkázat, ahogy rajzoltad korábban.
A cserép alá lélegző fóliát/páraáteresztő fóliát terveznek, bár láttam már több helyen, hogy sárga hálóerősített fóliát tettek a tető alá.
A kérdésem, hogy kell-e oda páraáteresztő fólia, vagy nem szükséges és jöhet a sárga, mert ezen a padlástérben nincs akkor pára, az a kicsi, ami van, az kiszellőzik?



2011-09-02
08:09:07
Előzmény: newgis #17256#17257
newgis,

Az agyagot a salaktól te is meg tudod különböztetni. Pl letörsz egy öklömnyi darabot és vízbe teszed. Ha feloldódik, akkor agyag.



Egy radiesztézia méréseket végző szolgáltató cég ismertetőjéből (radiesztezia.blogspot.com):

"Radioaktivitás a lakásban!

Építőanyagok sugárzása
... sugárforrás lehet például a régebbi építésű ingatlanoknál szigetelésre előszeretettel alkalmazott kohósalak. A láthatatlanul meghúzódó szigetelés jelentősen megnövelheti a lakók sugárterhelését.
Ingatlan vásárlás előtt érdemes elvégeztetni egy ellenőrző mérést!

Kohósalak mint veszélyforrás

Külön veszélyforrást jelenthetnek azok a házak,lakások, amelyek építésénél a hatvanas, hetvenes években, például a tetőszigetelésnél, kohósalakot használtak.
Magyarországon korábban több helyen - Tatabányán, Ajkán, és Oroszlányban is bányásztak olyan szenet, amely világviszonylatban is jelentős rádiumot tartalmazott. A kibányászott szenet Magyarország különböző hőerőműveiben eltüzelték. A sugárzó anyagok azonban az elégetés során nem illantak el, bedúsultak, és ez által a visszamaradt kohósalakban koncentrálódtak. A salakot, pedig mint olcsó szigetelőanyag sok építkezésnél felhasználták.
Ezekbe a lakásokban élő emberek többletsugárzásnak teszik ki magunkat."
2011-09-02
07:29:49
Előzmény: robert #17233#17256
Hát ezzel az érvvel nem nagyon tudok vitatkozni. Igaz, nem találtam olyan cikket, ami bizonyította volna a salakról, hogy radioaktív, de tesztelgetni sem szeretném magamon.
Viszont egy kérdés, így fogalmaztál: kohósalak. Talán buta kérdés következik: de nem vagyok benne biztos, hogy a mi padlásunkon kohósalak van. Ezt honnan lehet megállapítani? A ház kb. 60 éve épült. Lehet, hogy sima földet hordtak fel anno a padlásra és nem kohósalakot?
2011-09-01
18:59:39
Előzmény: newgis #17226#17233
newgis,

A ragasztással folytonossá tett fólia mindenképpen kell.

A salak szereti kilukasztani a fóliát.
Ezen kívül a kohósalak nagy része radioaktív (nem mértem, csak hallottam). Én is ezért szenvedtem le a padlásról és vitettem el egy 8m3-es konténerrel. Pedig nem volt kellemes munka, a szállítási díjat sem örömmel fizettem ki, és elfért volna az üres padláson :)



2011-09-01
17:35:54
Előzmény: robert #17215#17226
Szia robert,
A salaklehordást azért szeretném kihagyni, mert nincs szükségem a padláson a plusz 5-10 centire, nem fogom használni szinte semmire, ha mégis, arra elég az új házrész fölötti rész. Másrészt macera, hogy hova tegyem a lehordott salakot. Szóval nincs miért a plusz munka.
Lehet, hogy egyszerűbb lenne aztán dolgozni vele, de még nem győztél meg. Esetleg tegyél még egy próbát. :)
Ha viszont marad a salak, akkor kell rá fólia, mielőtt ráterítem az üveggyapotot, vagy azon nem megy át a pára úgysem?
Üdv,.
Péter
2011-09-01
13:10:14
Előzmény: newgis #17213#17215
newgis,

Salakborításos padlás:
Azt javaslom, hogy hordd le a salakot, így egyenletes és tiszta felülethez jutsz, amin sokkal jobb dolgozni, ráadásul teret is nyersz vele.
A toldásoknál összeragasztott fólia a hőszigetelő alá jó, fölé semmi esetre sem. Inkább geotextil, vagy hullámpapír.

2011-09-01
12:56:28
#17213
Tiszteletem a Szakértő Uraknak és Hölgyeknek! :)

Véleményeteket kérem:
Födémszigetelés, tetőtér nem kerül beépítésre.
Adott egy 10*10-es ház, fagerendás, alul-felül deszkázat, rajta salak, ezt nem szeretném leszedni. Erre tervezek 20 cm üveggyapot szigetelést. (2*10 cm, keresztbe terítve.)

Hozzáépítve egy 6*8,5-es ház, szintén fagerendás, alulról gipszkarton. A tartósín és a gerendák között szintén 20 cm üveggyapot.

Az új részen a padlástér teljesen deszkázva lesz, a régi házon csak egy "folyosó", mivel onnan lesz a padlásfeljáró.

Kérdés:
A régi házrészen kell-e valamilyen párazáró réteg a salak és az üveggyapot közé, vagy simán terítsem le?

Sárga hálóerősített fólia használható párazáró fóliaként?
Mehet-e ugyanez porfogónak az üveggyapot tetejére, vagy oda inkább páraáteresztőt javasoltok? (Esetleg tudtok ajánlani valami kedvező árút?)

Bármilyen észrevétel a fentiekhez?
Köszönettel,
Péter
2011-03-08
20:30:34
Előzmény: Andreyka #12733#12734
Adndreyka,

Így végezném el a hőszigetelést:
1. Gombamentesítést a faszerkezeten elvégezni
2. Párazáró fóliával a deszkázatot és a gerendákat (átfedésekkel) letakarni, találkozásoknál végigragasztani
3. A gerendák közé a szigetelést szorítani
4. Keresztgerendázat élére állított pallókból a gerendázatra (15x3cm)
5. Kőzetgyapot a lécezés közé
5. Geotextília terítés a szigetelőre
7. 1-2cm résekkel deszkákat a pallókhoz csavarozni (a felső kiszellőzés így biztosítva lesz)

A piros szín a fóliát jelöli.



AndreykaVálasz erre
2011-03-08
19:41:07
#12733
sziasztok

egy gyors segítségre lenne szükségem:-)Födémet szigetelnék a napokban kőzetgyapottal. Nos régi ház semmi nem volt eddig az alsó deszkán-vakolaton kívűl.
Most úgy néz ki, hogy szobából felfelé haladva vakolat-nád-deszka és a "szabad ég", se sár se felső deszka szögdécselni kell a gerendákon. Tervem az, hogy szobából felfelé haladva vakolat-nád-deszka-(már a padláson)hőtükör fólia-kőzetgyapot-széldeszka. Nem szeretnék nagyon költekezni a gyapot ingyen van max a fóliát kell megvennem. Konkrétan az a kérdés hogy a deszkára(gerendák közé) rakjam a hőtükör fóliát és arra a gyapotot és a deszkát vagy gyapotot a gerendák közé arra a fólia és úgy a deszka?! Halottam ilyet olyat is párásodás penészedés stb.ha valaki tudna erre konkrét választ adni azt megköszönném.
2010-09-22
07:29:03
#7712
laci76,

Felülről.
2010-09-20
08:27:39
#7647
Üdvözlet Mindenkinek.
Tanácsotokat szeretném kérni mennyezet utólagos hőszigetelésére.
Egy régi stukatoros mennyezetről van szó. Alulról tetőléceken gipszkarton van felfogatva a gerendákra,azután 25cm-es légüres tér(gerenda vastagsága)majd a gerenda tetején deszka és azon vékony beton réteg. A kérdésem az lenne lehetséges-e belülről a szigetelés,ha igen milyen módon. Melyik megoldás a jobb alulról vagy felülről szigetelni
Köszönettel

2010-07-29
11:09:13
#6720
Zsezse,
Itt annyiban más a helyzet, hogy a gerendák köze - ha jól látom a képről - salakkal már fel van töltve, erre került még egy szigetelőréteg, ami letakarja az egészet gerendástól, salakostól együtt. A salak megfelelően tömörítve jó hőszigetelő és légzáró réteget alkot, így tulajdonképp mindegy, milyen irányban vannak fektetve a táblák. A salak ebből a szempontból amorf, nincs száliránya vagy fektetési iránya, ezért nincs mihez képest keresztben fektetni a felső réteget. A vezetőgerendák viszont merőlegesen lettek fektetve a födém gerendákra, így minimálisra csökkentve a hőhíd lehetőségét (csak a találkozási pontokon lehetne).
Neked először a gerendák közét kellene feltölteni kőzetgyapottal, majd a gerendákra merőlegesen rögzített tartógerendák (lécek, pallók) közét egy második réteggel lezárni. Ezt a használati igénytől függően porfogóval, vagy ha járni akartok rajta deszkával, OSB lappal borítsd le.
A gerendák között ha résmentesen, jól összeszorítva (de nem megrogyasztva) rakod le a kőzetgyapot táblákat, nem lehet huzat, így nem is hűlhet ki. De már a gerendák között is rakhatod keresztbe a rétegeket, 15 cm-es helyen egy 10 cm-es réteget, majd rá merőlegesen egy 5 cm-es réteget fektetve. Már ez kiküszöbölheti az esetleges rések közötti légáramlást. A felső keresztbe fektetett réteg további "huzatzáró" réteget alkot. Így teljesen meg lehet szüntetni a levegőáramlást, nem fog elszökni a meleg a födémen keresztül.
2010-07-28
09:52:28
#6702
Zsezse,
a feltört beton visszaszórásának nem látom értelmét azon kívül, hogy nem kell levinni a padlásról. Egyrészt feleslegesen terhelné az alsó deszkaborítást, másrészt ha alulról bármi miatt meg kell bontani, a nyakadba hullik a sitt. Sokkal jobb és egyenletesebb a hőszigetelőképessége az egységes homogén szerkezetű szigetelőanyagnak, mint a hulladék + kőzetgyapotnak.
2010-07-28
07:18:49
#6701
zsezse,

A felső szigetelőréteg nélkül a gerendák hőhidat képeznek.

2010-07-28
00:34:23
#6700
nem tudom, merre megy ki, csak amint leszedtem az egyik deszkat hirtelen huzat lett

lehet kitalalt valamerre

a beton visszaszorasanak nem sok ertelmet latom. plusz suly az also deszkazaton es, mivel ugyis toredezett, nem hiszem, hogy sok hoszigetelo hatasa lenne?!

a kereszt fektetes nelkul elerheto hoszigeteles nem lenne elegseges szerinted?
2010-07-27
16:32:42
#6692
zsezse,

"Hova kifelé" húz a cúg? A perlitbetonon át?

Azt írod 3-4 cm vastag perlitbeton. Az 100m2-en sem több, mint 3-4m3, nem nagy szám felbontani, esetleg már most is szét van töredezve.
Szakaszosan haladva megbontanám a perlitet és felszedném a felső sor deszkát, utána rászórnám és elgereblyézném a perlitet az alsó sor deszkán. Ezután kőzetgyapot paplant tennék a perlire, evvel kitölteném a gerenda szintjéig. A gerendákra keresztben méterenként 40x100-as pallókat élére állítva és közé üvegfátyol kasírozott kőzetgyapot, majd a pallókra vissza régi deszka. Ezzel járható felületet kapsz minimális költséggel.

A párazárat talán le lehetne tudni valamilyen festékkel a mennyezeten, esetleg az alsó sor deszkára a gerendákon átvetve. Én az utóbbi megoldást már alkalmaztam betongerendákon.
2010-07-27
09:49:55
#6691
sziasztok

korvonalozodik a helyzet, a kovetkezo dilemmam a fodem hoszigetelese.
ez egy strukaturos fa fodem szerkezet, alul folul ledeszkazva, a gerendak kozott legres.
megjegyzem, h egy helyen kibontottuk a vakolatot alul kb 1 deszkanyi szelesen, es eleg komoly cug huzott kifele.
fleul 3-4 centi perlit beton van a felso deszkazaton.

mivel mindenkeppen jarhato padlasfeluletet szeretnenk, ezert eddig az az otletem volt, hoyg a mostani perlit tetejere tennenk 2x10cm kozetgyapotot 10es deszkakbol kialakitott szerkezetbe, ra deszkazatot vagy OSB lapot.
de ugye ez nem lesz olcso mar a fa miatt sem.

mi van akkor, ha felbontjuk a felso deszkazatot, es a mostani gerendak koze teszunk be 15-20 centi szalas szigetelest?
el tudomkepzelni, hogy nem is kell minden deszkat felvenni, csak bizonyos tavolsagonkent.
mi lesz a hazbol felszoko paraval? jelentos-e ez a a vakolaton keresztul?

gondoltam arra is, hogy a masik topicban irt befuvos megoldast alkalmaznank a gerendakozot kitoltesere.
szerintetek?

Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Öreg fagerendás födémlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6
Copyright © 2005-2023 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva