Biosolar Forum => Hőszigetelés - Padlás => Öreg fagerendás födém | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6 következő » |
robertVálasz erre 2013-01-26 17:23:48 |
---|
Előzmény: villam64 #38024#38026 villam64, Neked sem kellett volna bontanod, csak a fóliát szépen összeragasztani, és még egy réteg hőszigetelőt ráteríteni (még mindig nem késő). Ezt elhagytad, és most kényszermegoldásokon gondolkodsz. Ne értsd félre, nem akarok semmit sem számonkérni rajtad, csak megállapítottam, hogy érdemes a kitaposott utat járni, ha nem tudunk jobbat. |
robertVálasz erre 2013-01-26 17:00:37 |
---|
Előzmény: zsezse #38019#38023 zsezse, Kismilliószor leírtam már, hogy a párazár csak akkor ér valamit, ha folytonos, és fölötte hőszigetelés védi a hidegtől a fóliát. Legtöbben még eljutnak addig, hogy leterítik a fóliát, de azt a kevés munkát, ami a folytonossá tételhez kell, már igyekeznek megspórolni, pedig avval kapna értelmet az addigi erőfeszítés, enélkül lehet, hogy csak rontanak. villam64, Szerintem a glettelés ugyanolyan zsákutca, mint festés. |
zsezseVálasz erre 2013-01-26 16:30:44 |
---|
Előzmény: villam64 #38015#38019 villam64 (nekem is mas tanacsolta, de igaza lehet) a parazaro foliat folytonossa kell tenni a gerenda felett is es felulrol az egeszet le kell szigetelni meg 1 retegben, hogy ezt a problemat orvosolni tudjad! a uveggyapot nem draga, ugy latom a deszka egy resze megvan |
robertVálasz erre 2013-01-26 16:12:55 |
---|
Előzmény: villam64 #38015#38018 villam64, Kösz, így már értem. Tényleg várható volt a kicsapódás. ![]() |
villam64Válasz erre 2013-01-26 13:05:28 |
---|
Előzmény: robert #38013#38015 Róbert Nincs toldás. A gerendák közét szigeteltem. Fólia a gerendák közé, a gerendák mellett felhajtva. Rá a szigetelő. Ahol toldanom kellet a fóliát, ott ráhagyással fedik egymást. A szigetelés jó, a penész kiszáradt. De lehet, nem is kellene fólia, csak párazáró festék felülre, és föléje mehet a szigetelő. A gond, hogy sok a régi ház. Nem tudod a mennyezetet lebontani, és újra tervezni. A lényeg, a pára ne jusson át, vagy ne szigetelj. Ha nem szigetelsz, akkor meg fűtsél ezerrel. ![]() ![]() De várható volt. Ezért is kell megfelelő megoldás a pára mennyezeten történő átjutásának megakadályozására. Nem mindenkinek van pénze új házat építeni. Egyenlőre a 3f-et akarom kipróbálni. A gond, hogy méregdrága. Nem találok, normális áron párazáró festéket. |
robertVálasz erre 2013-01-26 12:42:46 |
---|
Előzmény: villam64 #38012#38013 villam64, Nem tudom hogy alakítottad ki a szigetelést és hogy hajtottad, toldottad a fóliát. Rajz/kép? |
villam64Válasz erre 2013-01-26 12:02:01 |
---|
Előzmény: robert #38006#38012 Ami felhajlik a gerendák mellett. És ott a legkönnyebb észrevenni, ahol visszahajlik a fólia, tehát nem vágtam le a gerenda magasságáig. A volt kéményen felmenő kábeleknél is, pedig próbáltam felül pur habbal bezárni a lukat. Alul a szobában még nyitva van. Időnként nézegetem, hogy mi, honnan lehet. Nem vészes, de nem 100 %. Festeni meg kell az idén már. |
robertVálasz erre 2013-01-26 10:32:50 |
---|
Előzmény: villam64 #38004#38006 villam64, "A padláson a fóliák a szigetelés mellett néhol nedvesek." Pontosabban hol? |
zsezseVálasz erre 2013-01-25 22:21:42 |
---|
Előzmény: barbot #37993#37996 barbot nekunk hasonlo szerkezetunk volt, de sar helyett hoszigetelo perlit betonnal. Eleinte meg orultem is, hogy 15cm legres, 8cm perlit, ha erre rakok meg 15 centit milyen kiraly fodem lesz. pusztan az volt a gond, hogy a hoszigeteles es a deszkazat alatt a legresben cserelodott a levego, igy a mennyezet 14 fokos volt (20 fokos szobanal) Szoval en az egeszet felszedtem, deszkastol perlitestol es kitoltottem a legrest. Ameddig tartott, addig perlittel - ujrakeverve, friss perlittel homogenne teve, ahol mar nem, oda felulrol befektettem parazaro foliat es beraktam kozetgyapotot. hogy a gerendak felso takarasanal se legyen parakicsapodas az egeszre keresztbe fektettem (elere allitott 20 centis deszkak koze) 10cm kozetgyapotot, majd vegul 10cm uveggyapotot. ugy 15+10+10 centi szalas szigeteloanyaggal boritottam a strukaturt. mondanom sem kell, zongorazni lehet a kulonbseget. Szerintem ha neked is egerek jarjak a padlast, akkor ott a levego megtalalja az utjat es nem ersz el semmit ha mindennek a tetejere pakolsz. nyelj egy nagyot, szedd le a felso deszkazatig, alulrol parazarozd le (en a parazaro folia + gipszkarton-ra szavazok), majd a legrest toltsd ki szalas szigeteloanyaggal, es az egeszet keresztben fedd le meg legalabb 10 centivel. az uveggyapot nem draga, 180Ft/nm/5cm, 10 centin nem fog osszeroskadni egyhamar remelhetoleg, sot a mostani szigetelesedet is felhasznalhatod. ha alulrol nem akarsz parazarozni es megfelel a mostani fodem, akkor esetleg megprobalhatod felulrol beteriteni, de ekko mindenkeppen fontos, hogy a gerendak tetejen is hoszigetelt legyen a szerkezet! en 1 evig halogattam, szivtam a fogam (140nm-rol beszelunk), de nem bantam meg, hogy 2 hetet szenvedtunk vele! |
robertVálasz erre 2013-01-25 22:19:56 |
---|
Előzmény: barbot #37993#37995 barbot, U=0.3 nem rossz, de lehetne vastagabb is a szigetelő. A stafnik hőhidat okoznak, ezért egy második, az elsőre merőleges sorral és újabb 10cm gyapottal sokkal jobb eredményt lehetne elérni. A járófelületet pedig a lehető legszellősebben kell kialakítani, hogy a pára mindenhol távozni tudjon a szigetelésből. Most értettem csak meg, hogy a deresedést a járófelület deszkáin tapasztaltad. |
barbotVálasz erre 2013-01-25 21:58:06 |
---|
Előzmény: robert #37989#37993 szia robert. A ~0.3W/m2K jónak számít már, nem? A födémszerkezet pedig minden, csak nem homogén: -a terheléstől megereszkedett az eredeti gerendás födém. Mikor felstakatúrozták, igyekeztek kihozni vízszintesre, legalább annyira, hogy becsapja a szemet. Ez 2-3 cm-el (min) vastagabb vakolatot jelent körben, a falak mentén, mint középen. -A nádazást, nádfonatot fogadjuk el nagyjából homogénnek (de nem az!). A födémgerendákra alulról felszegezett deszkák 2-3 cm-es közzel vannak felszegezve. -a 20x20-as gerendák közt levegő van, ahol meg nem, ott gerenda- két különböző hőátbocsájtású anyag. -a gerendák felső deszkaborítása, amelyiken a vályogtapasztás van, eltolással van egymásra lapolva, hogy jobban szigeteljen. Ez azt jelenti, hogy deszkánként hol 5 cm a vályog vastagsága, hol 7.5 cm (saccperkábé)-ugyanakkor a felső deszka alatt a deszkavastagsággal nagyobb a légrés. -a vályog is egyenetlen, repedések, egérjáratok is vannak benne. A szarufák, és a födém találkozásánál, a sarkaknál a leg épebb, és a leg vastagabb, mert oda nem szívesn öntöttek gabonát. vagyis ott zár a leg jobban. -a főfalak felfutnak a födémgerenda fölé (egy téglamagassággal), a gerendák ki a fal külső síkjába- ott viszont kiugró párkány van, így a gerendáknál a fal kb. 15 cm-el vastagabb, mint a gerendák alatt. -az általam lerakott szigetelés teherhordó 5x10-es stafnijai merőlegesek a gerendákra. Ezek közé a stafnik közé van berakva a kőzetgyapott, majd az egész le van padolva deszkával... Összességében ha ezek a rétegek egy új házban lennének, valószínűleg nagyon jól működne. Így viszont védeni kell alulról, a párától... |
robertVálasz erre 2013-01-25 19:17:21 |
---|
Előzmény: barbot #37987#37989 barbot, "Hiába vastag a szerkezet, hőszigetelésként csak a kőzetgyapot számít. Ha nem szellőznek a gerendaközök, akkor valamivel U=0.3 fölött van a hőátbocsátás." A gerendaközökben a levegő gyakorlatilag semmilyen hőszigetelő képességgel nem bír. A tapasztás sem. A deszka sem hasonlítható a kőzetgyapothoz. Tehát feltételezve, hogy nem szellőznek a gerendaközök, az együttes hőátbocsátási tényező ~0.3W/m2K Gyakran hallani, hogy a vályogból készült fal, és a borított gerendafödém agyagtapasztással jól hőszigetel. A mai fogalmaink ezek az állítások már nem igazak. "Még páratechnikailag is meglel +22C belső hőmérséklet és 60%-os relatív páratartalomig párazárás nélkül." A szerkezetben a meleg oldalon fennálló fenti feltételek mellett nem várható kondenzáció párazáró anyag alkalmazása nélkül sem.** ** Ehhez persze annak a feltételnek is teljesülnie kell, hogy minden réteg homogén, nyílásoktól és repedésektől mentes. Véleményem szerint ez egy nagyon nehezen teljesíthető feltétel, de vannak, akik esküsznek rá, hogy megoldják. |
barbotVálasz erre 2013-01-25 19:05:28 |
---|
Előzmény: robert #37979#37987 szia robert. A fürdő fölött nincs párakicspódásra utaló nyom, vagyis a felkent diszperzit biztosan szigetel valamennyit. A dér a konyha fölött jelent meg, valamint a gyerekek szobája fölött, de hangsúlyozottan ott is a konyhaajtó fölött- a pára fő forrása nálunk a konyha (illetve a füdőből is nagyrészt oda kerül ki a pára- ez változni fog az idén). A gerendaközök nem szellőznek, illetve valamennyire a felső mestergerenda mellett, a gyerekszoba fölött. A kőzetgyapottal való szigeteléskor valamennyire tömítettem a mestergerenda melett, de húzatról szó sincs ott, max a természetes, felfele tartó páraáteresztésről. Ezt nem értem: "Hiába vastag a szerkezet, hőszigetelésként csak a kőzetgyapot számít. Ha nem szellőznek a gerendaközök, akkor valamivel U=0.3 fölött van a hőátbocsátás. Még páratechnikailag is meglel +22C belső hőmérséklet és 60%-os relatív páratartalomig párazárás nélkül." |
robertVálasz erre 2013-01-25 10:54:32 |
---|
Előzmény: barbot #37972#37979 barbot, Azt írtad, hogy három réteg diszpezittel festetted le a fürdőszobát, mégis kivirágzott a dér a padláson. Ennyit a festékről. Hiába vastag a szerkezet, hőszigetelésként csak a kőzetgyapot számít. Ha nem szellőznek a gerendaközök, akkor valamivel U=0.3 fölött van a hőátbocsátás. Még páratechnikailag is meglel +22C belső hőmérséklet és 60%-os relatív páratartalomig párazárás nélkül. Ha huzatos a gerendaköz, akkor értelmezhetetlen a szerkezet, ennek megfelelően nem érdemes hőszigetelőt pazarolni rá. |
barbotVálasz erre 2013-01-10 21:06:56 |
---|
Előzmény: barbot #28048#37608 Nna. Akasztják a hóhért. Ma felmentem a padlásra, és megijedtem. A deszkák illesztéseinél egy pár helyen a zuzmara kivirágzott. Hőhíd alakult ki az első szoba felső mestergerendájánál, illetve a régi padlásfeljárónál. És ez buktatta le a födémben felhalmozódott vizet. Remélem, szép lassan kiszárad majd a tavasszal, de muszály lesz valamit kitaláljak a menyezetre. Valószínüleg máshelyt is megnőtt a páraterhelés, de nem vettem észre. A hétvégén felszedek egy pár deszkát, hogy lássam, milyen világ van alattuk. Kiváncsi vagyok a fürdő fölötti rész, és a többi helység fölötti részek közti különbségekre, ugyanis a fürdő menyezetére 3 réteg diszperzit van fölkenve, párazárónak. Így első nekifutásra a lehetőségek a mész lekaparása után: -vastag diszperzitréteggel festeni a lakótér mennyezetét. -a vakolatig letisztított mennyezet behálózása, glettelése mészglettel, és arra diszperzit. -gipszkartonprofil, párazáró fólia és gipszkarton álmenyezet szerelése a jelenlegi mennyezet alá (akkor lenne a párazáró fólia, és a menyezet között kb. 5-10 cm légrés), majd diszperzit. Sajnos a téli, benti ruhaszárítást, és a gyerekek fürdőcsatáit nehezebb elhárítani, mint a következményeket enyhíteni. |
zsezseVálasz erre 2012-11-11 07:00:14 |
---|
Előzmény: Gyuri #35309#35310 gyuri ez egyeni igeny:) a sajat padlasom nem tul nagy, kb 50nm. ha mindnehova csak utat csinaltam volna (drainback, hazvezerles, riaszto, tagulasi tartaly, router, kemeny) akkor mar kb a 75%-at le kellett volna deszkazzam. ilyen szempontbol "surun lakott" a padlasom:) ha erre nincs szukseg, akkor valoban elegendo annyit ledeszkazni, ahol gyakran jar az ember, a tobbire pedig mobil padlokat fenn hagyni, es ha kell, lefektetni. |
GyuriVálasz erre 2012-11-10 22:36:45 |
---|
Előzmény: zsezse #35308#35309 Járó felület nem elég, a közlekedő utakra? Kéményhez, kibújó nyílásokhoz? |
zsezseVálasz erre 2012-11-10 22:08:19 |
---|
Előzmény: Gyuri #35288#35308 gyuri sok helyen olvastam, hogz az uveggyapot idovel megroskadhat. ezmiatt szerettem volna csak kozetgyapotot hasznalni, de az 3-szoros arban van az uveggyapothoz kepest. ugy gondoltam, 10 centin nem tud akkorat roskadni az uveggyapot a jarolfeluletet sima collos dezkakbol alakitottam kki |
GyuriVálasz erre 2012-11-10 09:48:01 |
---|
Előzmény: zsezse #35287#35288 Miért használtál kétféle anyagot? Üvegyapot és kőzetgyapot? Járó felületet mivel alakítottál ki felülről? |
zsezseVálasz erre 2012-11-10 09:29:27 |
---|
Előzmény: Gyuri #35275#35287 abszolut. hiaba volt megcsinalva a kulso hoszigeteles es az ablakcsere, a fodemszigeteles meg igy is nagysagrendi valtozast hozott ! |
GyuriVálasz erre 2012-11-09 22:28:13 |
---|
Előzmény: zsezse #35274#35275 ÉS elégedett vagy? |
zsezseVálasz erre 2012-11-09 21:59:11 |
---|
Előzmény: Gyuri #35271#35274 nekem sajnos nem volt kiindulasi U ertekem, mert a gerendak kozotti legres at volt szelloztetve, igy 14 fokos volt a mennyezet:( nem volt korrektul megcsinalva robert programjaval kiszamolva: 15cm perlit + 10cm kozetgyapot + 10 uveggyapot: 0.16 |
GyuriVálasz erre 2012-11-09 21:39:20 |
---|
Előzmény: zsezse #35270#35271 Neked milyen kiindulási U értéked volt, és mire sikerült megérkezni? |
zsezseVálasz erre 2012-11-09 21:36:39 |
---|
Előzmény: Gyuri #35269#35270 gyuri hogy erted, hogy minek szamit? szerintem a hoszigeteles szempontjabol maga a fa fodem nem jatszik jelentos szerepet. a gerendak inkabb jelentenek hohidat. hogy a tietek milyen vastag azt csak te tudod megnezni, nyomj bele egy vekony eros drotot (pl bicikli kullo). tippre altalaban 15cm-es gerendakat szoktak alkalmazni. |
GyuriVálasz erre 2012-11-09 21:23:18 |
---|
Előzmény: zsezse #35266#35269 Véletlenül nem tudod, a sima fagerendás födém az minek számít? És hány cm vastag egy fagerenda? |
Biosolar Forum => Hőszigetelés - Padlás => Öreg fagerendás födém | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6 következő » |